Rabu, 2 April 2014

Kekuatan

Ya Allah
Berikan hambamu ini kekuatan
Untuk terus melangkah menjalani hari-hari yang mendatang

Walau aku takut
Aku mesti terus melangkah

Air mata ini tak pernah berhenti
Walaupun dia telah lama pergi
Tapi aku tahu
Aku benar-benar sudah redha dengan pemergiannya

Cuma aku memangis bukan kerna aku tidak redha
Tapi hanya itu sahaja cara untuk aku menenangkan hati
Aku tahu semua yang terjadi ini
Adalah yang terbaik untuk diriku
Tidak pernah sekali aku cuba berprasangka denganMU YA RABB

Aku hanyalah hambaMU
Ya Allah
Hati ini juga milikMU
Jika dia adalah yang terbaik untukku
Didunia dan akhirat
Engkau permudahkanlah Ya Allah
Berikan aku kekuatan
Bukankanlah hati ini untuk aku melaksanankan syariatMU ini
Untuk aku mencari satu lagi keredhaanMU
Kernaku tahu hanya Engkau yang lebih mengetahui 
Apa yang terbaik untuk diriku.. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan