Sabtu, 5 April 2014

Excited

Hari ni macam biasalah, masuk keje "part time" kat tmpat coklat....Buat keje macam biasa.. 

Lepas tu tiba-tiba ada dua orang lelaki ni datang, sebab dia ada tempah "Chocolate Paste"

Sorang lelaki ni terus masuk, kata nak pinjam bilik air. Biasa aku memang tak berapa suka bagi client masuk bilik air ni. 

Tapi kak Sri dah bagi, redha je lah kan... Ok, sorang mamat ni dah pergi bilik menunggu.

Aku pelik kenapa sorang lagi, tak muncul-muncul sedangkan dia dah masuk bilik air tu dulu. 

Aku pun just pergi jumpa yang sorang tu jelah kan. Sambil bual-bual tentang coklat, sorang ni pun masuk. 

Dia kata "Kak, maaf ye tumpang solat tadi". Aku terdiam, bagusnya dia dah agak lewat dia tumpang solat dulu. Padahal, baru pukul 2.45 petang, kalau dia nak solat kat masjid pun boleh... Tapi dia nak jugak solat kat sini kan. 

Alhamdulillah, Susahnya nak cari lelaki yang macam dia. Tak suka lenggah-lenggahkan solat. Sweet sangat, rasa macam aku plak terbuai-buai mimpi... Tapi nak cakaplah, dia memang sweet pun... :) 

Tapi muka aku ni tua sangat ke, semua orang panggil akak? or mereka hormat aku??? Tak pelah, nak buat macam mana kan... Aku memang tak suka make up pun kalau keluar rumah kan... 

Serius, kalau ada lelaki macam ni aku memang boleh cair kot... Sopan, hormat, yang paling penting Allah menjadi keutamaan sebelum buat apa-apa. 

Ya Allah, bila agaknya aku dapat jumpa lelaki macam ni lagi... Rasa tenang untuk berurusniaga dengan dia...Semoga dia akan menjadi sebahagian dari urus niaga kami nanti... 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan