Khamis, 24 April 2014

Janji ALLAH itu PASTI

Kita manusia biasa tak pernah dari dari melakukan sebarang kesilapan,
Tapi Allah sentiasa menyediakan pintu taubat,
Kita mampu bertaubat, setiap hari..Tapi adakah kita melakukannya??? 

Tanyalah diri kita sendiri
Dimana tahap keimanan kita

Ramai kata aku sangat cerewet
Ye, aku memang cerewet dalam pelbagai hal,
Tapi sekarang aku dalam proses untuk berubah untuk kurangkan rasa cerewet itu. 
Tapi salahkah aku kalau aku cerewet dalam memilih calon suamiku sendiri?? 
Salahkah aku jika aku mencari yang terbaik untuk diriku.. 

Orang tak tahu apa sebenarnya yang aku inginkan,
Tapi aku percaya ALLAH tahu, 
kerana apa yang aku sedang lakukan ini hanya untuk lebih dekat denganNYA. 
Aku hanya inginkan seseorang yang boleh menerima semua kelemahan ini, untuk Agamaku, untuk Keluargaku, untuk Dunia dan Akhirat.
Boleh sama-sama belajar ilmu Allah ini, dan boleh mendekati ALLAH lagi.
Aku rasa sangat mudah, tapi sebenarnya sangat susah...
Tapi aku percaya Allah sentiasa ada untukku.. 
LAILAHAILALLAH. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan