Selasa, 9 Disember 2014

Apa makna semua nie??

Assalamualaikum..hihi Saya nak cerita ni, malam tadi kan mungkin sebab fikir pasal dia sampai dalam mimpi pun ada dia. Tapi yang peliknya saya rahsiakan hubungan kami dari budak kelas dia. Eh, jap kami ada hubungan ke?? hehehe

Dalam mimpi tu ada kawan dia dua orang dan kawan saya dua orang. Tapi kawan saya tu budak kelas dia jugak. Sorang kawan saya ni tanya "Eh, korang macam rapat je?" saya just senyum je. Kawan sorang lagi tanya "Korang ada apa-apa ke?" Saya just jawab, "Tanya dia." hahaha Memang gaya artis sungguh jawapan saya tu kan. Mengelak dari kawan soal saya, saya suruh tanya dia. 

Kawan saya tu pelik sebab masa kat sekolah kami tak pernah kenal or bertegur sape pun tapi kenapa bila lepas sekolah kami nampak rapat. Suasana waktu tu macam kami ex2005 buat reunion. Salah faham berlaku bila saya tanya dia "Awak semua ok?" Soalan macam tu pun menunjukkan kami rapat ke?? hahahaha

Aduhai, semua tu hanya mimpi je kot. Tapi kalau betul tu adalah petunjuk dari Allah, Alhamdulillah saya bersyukur sebab dalam mimpi tu dia senyum. Lepas tu saya dah sedar, tak dapat tunggu dia jawab. Walau apa pun, saya akan sentiasa redha dengan setiap yang berlaku. InshaAllah.

Kadang-kadang tu saya pelik jugak, saya jumpa ramai orang dan mak angkat pun ada kenalkan saya dengan dua tiga orang tapi semua tak boleh go on pun. Dengan dia nie lain, I don't know why?? Saya tak tahu apa yang buat saya selesa dengan dia & saya tak tahu apa yang dia ada boleh menarik minat saya. 

Tapi saya tahu orang yang saya suka, saya tak akan dapat milikinya. First konon2 waktu cinta monyet (kesian monyet sebab cinta dia saya pinjam) dia tinggalkan saya untuk orang lain. My first love kembali kepada Allah sebab Allah sayang dia. Alhamdulillah saya dah redha yang saya memang tiada jodoh dengan dia didunia ni. Tapi bersyukur sebab Allah ketemukan saya dengan dia. seorang lelaki yang mendekatkan saya kepada Allah. Itu adalah rahmat yang Allah beri. 

Dia yang sekarang nie pun saya bersyukur jua, sebab Allah ketemukan saya kembali kepada dia. Dia banyak mengajar saya tentang yang saya tak tahu. Owh, sebab tu ke saya tertarik dengan dia?? Entahlah. hehehe But saya happy dengan hubungan macam nie, kami memerlukan ruang lagi. hihihi 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan