Jumaat, 27 Jun 2014

Kisah Kita

Assalamualaikum...Salam Jumaat & Salam Ramadhan.

Alhamdulillah Allah masih memberi kita kesempatan untuk bernafas lagi hingga ke saat ini. Terlalu payah untuk aku meneruskan langkah ini lagi, tapi aku percaya setiap apa yang terjadi ada hikmah disebaliknya. Jangan pernah berhenti untuk terus mengharap. 

Malam dulu aku tidak dapat lelapkan mata lagi, aku pelik kenapa aku suka dia. Pelik sangat-sangat macam dah tak ada orang lain lagi. Tapi semua tu kuasa Allah kan. Sebenarnya aku takut, aku hanya bermain dengan perasaan, sebab kalau bermain dengan perasaan lain. Aku fikir kenapa aku suka dia bukan orang lain. Kenapa? Kenapa? Kenapa?

Aku fikir sampai aku terlelap, tapi hanya seketika lepas tu aku masih terjaga lagi. Ya Allah kenapa aku perlu fikir semua ni, sedangkan dia bukan tahu pun aku fikir dia. Hehehe

Disebabkan aku tidak dapat tidur dengan lena aku masuk pejabat lewat. Lepas tu aku duduk seorang diri, staff dan boss tak masuk. Entah kenapa aku menangis semahu-mahunya dipejabat. Aku terfikir kalau aku sukakan dia, dia akan pergi tinggalkan aku lagi ke?? Aku takut dah tak kuat untuk hadapinya buat kali ke-3... Aku takut semua tu buat aku rasa jatuh semula, walaupun aku tahu Allah sentiasa ada bersama dengan aku, perasaan takut tu tak pernah hilang. 

Tapi sampai sekarang pun aku masih tak dapat jawapan kenapa aku suka dia? Kenapa dia? Ada apa dengan dia hingga aku suka? Kenapa? Kenapa? Boleh tak kalau aku diamkan sahaja? Tapi sakit jugak bila kena diamkan perasaan nie dari semua orang, tapi Allah tahu. :) 

Sejujurnya aku rasa selesa dan serasi dengan dia tapi cukup ke kalau perasaan tu je? Kalau tanya aku cinta dia tak, jujur memang tak lah. Tapi suka tu ada. :) 

Hanya kepada Allah sahaja aku mengadu segalanya. Sebab kalau cakap kat orang nanti aku takut dia pergi cakap kat dia. Tak ke malu aku. Mana aku nak tutup muka nie. Biarlah satu hari nanti, kalau betul dia jodoh aku, aku yakin dia akan mulakan dulu walaupun sebenarnya aku suka dia dulu. hehehe

Tapi kalau dia suka aku dari sekolah, tu aku memang tak boleh nak cakap lah kan. Tapi aku rasa tak. Dia bukan jenis macam tu dulu. Owhh...yeke?? hahaha.. Tak kisah lah tapi aku tahu sekarang aku suka dia, walaupun dia tak suka aku. Dan aku dah bersedia kalau dia pilih orang lain. Cukup aku suka dia dalam diam, sebab Allah tahu apa yang terbaik untukku.

Semoga mentari akan terus panas hingga ke petang. :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan