Isnin, 23 Jun 2014

Hati oh Hati

Rasa seperti ada sesuatu yang kurang atau aku sendiri dah lama tidak membersihkan hati nie?? Aku sendiri keliru dengan apa yang aku inginkan. Aku nak dia, tapi dalam masa yang sama aku takut untuk terima kenyataan kalau dia tolak aku. 

Perasaan takut tu sentiasa ada dalam hati ini, hingga jika aku fikirkan semuanya aku akan menangis lagi. Aku sentiasa gembira dihadapan semua kawan-kawanku, tapi mereka tidak perlu tahu yang didalamnya aku menangis. Cukup mereka melihat aku ketika aku gembira. 

Aku ingin dia menjadi yang halal buatku. Tapi aku tidak yakin bahawa dia inginkan aku. Aku tahu siapa aku, aku tahu dimana kedudukan aku sebab tu aku takut. Aku takut untuk menyatakan kerna aku sendiri tidak pasti dengan diriku sendiri. 

Bagaimana jika aku tidak mampu untuk membahagiakan dia?? Walaupun aku tahu, dia benar-benar serasi denganku. Atau aku hanya bertepuk sebelah tangan?? Aku takut semua kebarangkalian yang akan terjadi. Aku terlalu takut.. 

YA ALLAH, hanya kepadamu aku meminta kekuatan. Jika dia adalah yang terbaik untuk agamaku, dunia & akhiratku bukakanlah pintu hati ini dan pintu hatinya agar kami sama-sama dapat menjadi yang halal disisiMU. Jika dia masih belum melihatku, bukakanlah hatinya untukku, agar dia dapat menjadi Imamku dunia dan akhirat. 

Pada pendapatku, dia manusia biasa yang ada kekurangan & kelebihan. Aku selesa berkongsi segala cerita. Boleh berbincang pelbagai isu-isu semasa. Tapi adakah dia memang melayan semua perempuan bergitu? Atau dia hanya melayanku sahaja bergitu. 

Ya Allah, Jika benar dia ingin mengenaliku. Aku bersyukur Ya Allah. Aku tahu setiap manusia ini ada kelebihan dan kekurangan. Jika dia cukup untuk melengkapiku itu sudah memadai buatku. Cukup dia seorang yang boleh membimbingku & anak-anakku dunia dan akhirat. Aku yakin dia memang layak untukku. Tapi aku tidak yakin, adakah aku layak untuknya.. 

Sedih bila aku terpaksa melepaskan dia, agar hatiku tidak rasa kecewa lagi. Aku takut..Takut..Takut.. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan