Isnin, 17 Februari 2014

Cerita Semalam 16/02/14

Just nak cerita, semalam adalah detik dimana saya dapat jumpa kawan yang terlalu lama menghilangkan diri dari kami. Hampir 10 tahun kami tak dapat cari dimana dia berada. Walaupun ada pelbagai jenis it sekarang nie, tapi dia tetap tak bagi tahu dimana dia berada. Sebak rasa pertama kali menlangkahkan kaki dihadapan rumah dia. 

Mulanya saya dan Dee rancang just nak tengok baby sebab dia baru lepas bersalin. Tapi rupa-rupanya dia ada wat majlis Aqiqah anak dia. Dee saje tak nak bagi tahu saya. Dah tak pasal-pasal p kenduri pakai seluar. First time kot macam nie. Hehe

Tapi apa pun, saya rasa seronok sangat sebab dapat jumpa dia. Terlalu lama Juliey kami mencari kamu, kenapa awak buat kami macam nie. 

Tapi masih ada yang kami tertanya-tanya lah, sebab semalam dia ada kata, tiba-tiba dia dia terpaksa kawen. Bagi saya, tu memang dah jodoh dia. Tapi saya pun manusia biasa, kadang-kadang terpersoal plak. HiHiHi

Walau apa pun, saya bersyukur sangat sebab ALLAH masih bagi saya peluang untuk jumpa dia. Rindu sangat-sangat-sangat-sangat kat dia. Tapi kalau best lagi semalam, ada saya, Dee, Jue, Suzie n Sue. Memang lagi giler rasanya kami. 

Pasal baby dia, sangat comel, baby perempuan. Buat saya rasa tak sabar-sabar nak ada baby sendiri. Tapi Allah lebih mengetahui apa yang terbaik untuk saya kan. Saya kena bersabar dan berusaha lebih mendekatiNYA, saya perlu berubah lagi untuk lebih bersedia menjadi seorang umi untuk anak-anak saya nanti. 

Cuma saya bedoa agar Jue akan kekal bahagia dunia hingga ke jannah. Kehidupan didunia nie, hanya seketika tapi diakhirat nanti yang akan kekal selamanya. Doa saya akan terus bersama kamu sayang. HeHeHe (peace)

P/S: Ayu sangat sayang semua kawan-kawan ayu, dunia hingga akhirat. Semoga ukhwah ini akan kekal selamanya.. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan