Isnin, 9 April 2012

Persahabatan vs Percintaan


Persahabatan vs Percintaan

Duhai sahabatku,
Dikala aku keliru, kesedihan, kegembiraan,
Hanya kau yang sentiasa bersamaku,
Kau memberikan aku kekuatan,
Kau memberikanku galakkan,
Untuk aku terus melangkah,
Di akhir sisa-sisa hidupku,
Sungguh aku terlalu menyanyangi dirimu,
Doaku semoga persahabatan ini, 
Terus berkekalan,
Di dunia hingga Akhirat.

Aku mungkin boleh menjadi,
Seorang sahabat yang cukup baik untukmu,
Namun aku belum tentu mampu,
Untuk menjadi isteri yang terbaik untukmu,
Sungguh aku terlalu menyanyangi,
Persahabatan kita.

Maafkanlah diriku ini,
Duhai sahabatku,
Kerna terpaksa menolakmu,
Bukan niatku,
Untuk menyakiti hatimu,
Namun hanya ini yang mampu,
Aku lakukan demi persahabatan kita.

Didalam diam,
Hatiku bukan milikku lagi,
Tanpa aku sendiri sedari,
Demi kasih dan sayang kita,
Doakanlah kebahagiaan diriku ini,
Duhai sahabatku.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan