Selasa, 13 November 2018

Siapalah kita untuk menghukum orang lain??


Sejak kita tahu untuk membezakan antara kebaikkan dan keburukkan, bukan bermakna kita tidak pernah melakukan kesilapan lagi. Tapi bagaimana cara kita memperbaiki kesilapan tersebut? 

Kita bukan sesiapa pun, kita semua tidak sempurna. Kita hamba Allah yang mempunyai kekurangan dan kelebihan. Tapi kadang-kala saya terfikir juga, bagaimana cara untuk saya tidak melakukan sebarang kesilapan pada keputusan yang diambil. 

Bila saya berada pada bahagian pengurusan, saya selalu hadapi masalah untuk membuat keputusan. Kadang ia adalah untuk kebaikkan semua orang disekeliling saya. Saya tak tahu mana satu orang yang berkata benar, sebab saya tidak berada pada tempat kejadian. 

Ya Allah, bantulah hambaMU ini dalam membuat keputusan yang berkaitan dengan fitnah. HambaMU ini takut jika apa yang dikatakan boleh melukakan hati manusia lain. 

~asmaisya~ 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan