Jumaat, 17 Ogos 2012

~ Hati Ini Hanya Untukmu ~

          Semakin hari semakin dekat tarikhnya, namun kenapa aku masih tidak bisa melupakan dia. Sejujurnya, habis air mata ini mengalir namun hanya dia masih aku ingati. Kenapa terlalu payah hati ini ingin terbuka lagi, setelah ia merasai pelbagai rasa. Ya Allah, aku hanya manusia yang lemah terlalu dalam mengharungi dugaan-Mu ini.

          Setelah dua bulan dia pergi, aku bertemu kembali dengan orang yang pertama sekali pernah berada di hati ini. Walaupun ramai yang menyatakan cinta di alam persekolahan hanyalah cinta monyet. Namun, bukan untuk diriku. Pertama kali aku menyatakan cinta, ia akan terus kekal dihati ini sehingga ke akhir nafasku ini. 

           Tapi segala yang dirancang tidak kekal lama. Jika tiada restu kedua-dua keluarga aku pasti akan menolak setiap lamaran yang mendatang. Maaf, aku bukan inginkan sesuatu yang sempurna namun aku hanya ingin restu kedua-dua ibu bapa kita. Dan akhirnya dia berkahwin dengan pilihan keluarganya, tapi aku masih disini menanti pemilik rusukku.

            Walaupun bergitu, aku dapat rasakan dia sentiasa berada hampir denganku. Tapi aku tidak mungkin akan menganggu rumahtangga seorang wanita lain. Biarlah ia menjadi kenangan kita, usahlah kau berpaling lagi. Jawapan aku tetap sama, dulu, kini dan dengan IzinNYA sampai ke akhirat nanti. Aku tidak akan menganggu kamu lagi, pergilah kamu mencari kebahagiaan dalam keluargamu.

           Kebahagiaan yang kita inginkan, hanya kita sahaja yang mampu untuk miliki. Jadi teruskan, jangan biarkan ia pudar setengah jalan. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan