Jumaat, 3 Ogos 2012

~Bersabarlah Duhai Hati~

     Hari ini menagis kat office sendirian, entah kenapa air mata ini mengalir tanpa dipinta. Puas tahan agar ia tidak akan jatuh, namun semua tidak dapat ditahan lagi. Kenapalah ada manusia macam nie dekat dunia ni, dan kenapa dia sahaja yang menguji tahap kesabaran diriku ini.

     Jika ikutkan hati hari ini jugak aku akan hantar surat resign, namun kesian kat bos besar. Mesti dia akan susah dan tak salah kalau aku bersabar sampai dia balik kan. Cepatlah incik bos besar, saya dah tak tahu nak buat macam mana lagi.

     Incik sales ni pulak, semua kena cepat. Pastu dia hantar order last minute. Adakah patut dia marah sebab aku tak tahu. Aku bukannya masuk kerja kat sini terus pandai, aku masih tengah belajar lagi. Sedih betul lah, yang aku ni pun satu. Tahan marah sampai menagis kenapa pulak kan.

     Kadang-kala hanya air mata ini sahaja yang mampu untuk menyejukkan hati yang sedang sakit. Membasahinya agar ia tidak akan terus terbakar. Hati ini selalu di uji dengan pelbagai cara, tapi adakah aku benar-benar kuat dalam mengharungi semua ini.

     Aku hanyalah manusia biasa, yang kadang-kadang tidak mampu menahan rasa marah ini. Sungguh aku menahannya sehingga air mata ini mengalir. Ya Allah, berdosanya hambaMU ini kerana tidak mampu menahannya. 

      Bersabarlah duhai hati, kerna hanya itu yang aku mampu lakukan ketika ini. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan