Khamis, 1 Januari 2015

Banjir 31.12.2014

31.12.14 
Penutup tahun 2014 nie Banjir sehingga kena sebahagian rumah.
Keadaan semasa banjir. Esoknya pagar rumah pun tenggelam sama. Saya dapat rasakan besarnya air sungai pahang ketika ini. Risau sangat keadaan mak ayah, sebab tak selalu dapat call. Bekalan elektrik di tutup sebab banyak kawasan penuh dengan air. 

Alhamdulillah, mak ayah duduk umah makngah kat atas bukit. 

Keadaan rumah selepas banjir. Kami dapat masuk ke rumah pada hari sabtu (03.01.2015), itupun ikut jalan kuala krau ke gunung senyum sebab kampung pulau pasir mandi baru boleh lalu. Ikut jalan biasa masih tak boleh lalu lagi. 

Terlalu banyak barang-barang kena buang. Tapi walau apa pun saya tetap bersyukur sebab mak ayah selamat. Kakak pun sama, banyak sangat barang kesayangan dia kena buang. Semoga kakak saya Redha, Allah pasti akan gantikan sesuatu yang lebih indah. InshaAllah. 

Bagi saya ini adalah pertunjuk dari Allah, bagaimana keadaan jika kiamat mendatang. Pernah terdengar sewaktu ceramah bila kiamat bumi ini akan dipenuhi dengan air. Ini adalah sebahagian kecil je baru. SubhanaAllah, kuasa Allah. Allah memberi kita rasa semua ini, tapi adakah saya sudah bersedia untuk menghadapi keadaan ketika itu? Adakah saya benar-benar sudah bertaubat? Terlalu naif diri ini, terlalu banyak dosa. Semoga kita masih ada kesempatan untuk bertaubat. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan