Selasa, 4 Jun 2013

Perjalanan Masih Belum Berakhir

16.05.2013 

Hari ini cukup satu tahun aku bekerja disyarikat coklat. Terlalu banyak yang telah aku pelajari. Pahit, suka, duka semua telah aku laluinya. Tapi aku percaya Allah SWT tidak akan menduga umatNYA jika kita tidak mampu untuk menghadapinya. Kenangan disini akan aku pahatkan sampai bila-bila. 

Bagaimana jika suatu hari nanti aku tidak dapat bersama dengannya lagi. Bagaimana jika tiada siapa yang akan mengantikan aku?? Bagaimana dia ingin menguruskan semua ini? Kenapa aku perlu untuk memikirkan semuanya ini??? Kenapa? Kenapa? Kenapa? 

Ini bukan milik aku, tapi terasa macam ia ada dihati ini. Kenapa aku perlu rasa sedemikian? Adakah dihati ini ada dia? 

Sehingga ke saat ini aku masih belum dapat menyelesaikan masalah yang aku hadapi. Terlalu payah untuk aku terus melangkah dengan semua ini. Senyuman dibibirku tidak pernah terpadam, namun dihati ini tiada siapa dapat menduganya. 

Kenapa aku berubah, kenapa dengan perasaanku sendiri. Adakah aku sedang mempertikaikan sesuatu yang aku sedang hadapi, adakah aku tidak bersyukur dengan apa yang aku miliki buat ketika ini.  

Ya ALLAH, jika ada dihati ini sedikit keraguan terhadap ujianMU. Jauhkanlah ia dari hatiku ini, dekatkanlah hati ini dengan diriMU yang ALLAH. 

Aku hanya seorang perempuan biasa, tapi cukup kuat dan sabar ke aku untuk hadapinya ini... 

Semoga semuanya akan terjawab suatu ketika nanti, semoga semua yang sedang dihadapi ini akan memperolehi keberkatan dariNYA.. 

Ya Allah, jika disini adalah yang terbaik untuk umatMU ini. Permudahkanlah semua urusanku disini. Jika aku hanya sementara, semoga pengantiku nanti boleh memperbaiki segala kelemahanku ini. 

Semoga cintaku ini kepadaMU, tidak akan berbelah bahagi lagi.. Amin... 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan