Selasa, 22 Julai 2014

Assalamualaikum

Rasa macam dah lama tak up apa2 kan. Ok, sekarang saya story sikit yerr. 
Bulan nie saya ada beli phone baru, atas sebab-sebab tertentu saya terpaksa jua beli. Alhamdulillah, sebenarnya memang senang pun. Banyak perkara yang saya tak tahu saya boleh dapatkan dengan cepat. Tapi jangan lupa ia juga masih ada keburukkannya tau. Semoga saya tidak menyalahgunakan ia. Hihihi

Bulan nie jua, kami berpuasa dan hari ini dah 24 Ramadhan. Rasa macam terlalu cepat masa berlalu. Tapi apa yang saya dapat pun saya tak pasti. Cuma saya selalu berdoa agar Allah sentiasa memberikan saya kekuatan Iman dan supaya saya lebih mendekati Al-Quran & Sunnah. 

Saya rasa semakin banyak yang saya cuba untuk fahami semakin banyak yang saya rasa tak tahu. Saya perlu lebih belajar lagi, sampai ke akhir nafas ini.. 

Tentang dia, saya tak tahu bagaimana untuk nyatakan. Sejujurnya hati ini tak kuat lagi untuk berhadapan dengan semua itu sekali lagi. Cukup bagi saya hanya doa sahaja pengubat rasa dihati ini. Biarlah dia tidak pernah tahu apa yang tersirat dihati ini, tapi Allah tahu dan Allah tahu apa jua yang terbaik untuk diri ini. 

Buat dia, saya tahu awak dapat rasa apa yang saya rasa. Tapi mungkin belum tiba masanya atau bukan tertulis untuk kita bersama. Walau apa pun, saya akan terus berdoa sehingga saya benar-benar yakin dengan apa yang saya buat ini. Saya doakan awak akan terus berjaya dengan apa yang awak impikan.. 

Sampai masa dan ketika, jika awak datang cari saya. Jika belum terlambat saya masih lagi akan menanti awak. Tapi jika ketika itu saya sudah berpunya atau sudah tiada awak boleh teruskan hidup awak mencari destinasi seterusnya. :) 

Saya percaya jodoh & maut ditangan Allah, kita hanya mampu berusaha sahaja. Selebihnya Allah lebih tahu apa yang terbaik untuk kita. Walaupun kita inginkan sesuatu tapi dia tidak baik untuk kita, Allah tidak akan turunkan ia kepada kita. Jadi saya hanya berdoa dan cuba untuk mendekati awak, tapi jika awak belum bersedia atau sudah ada yang terbaik saya tahu itu tandanya awak bukan untuk saya didunia ini. 

Hati saya pernah disakiti, pernah terluka, pernah kehilangan, pernah kecewa, jadi untuk kali ini saya lebih redha untuk menerima apa jua dugaanNya kerna saya tahu saya mampu lakukan. Pasti kebahagiaan itu akan menjadi milik saya jua suatu hari nanti, jika bukan didunia pasti Allah sediakan sesuatu disana kelak. In Sha Allah. 

Ehh...sudah-sudah, apa yang saya cuba sampaikan nie. Hehehe.. Ok.. saya lari dulu... 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan